søndag 11. september 2011

Julen, julen, julen den er her (nær)..






Heldigvis har vi noen flotte høstmåneder foran oss, før vi pakker frem julestasen. Men jeg måtte bare teste ut mitt selvlagde juletre. Jeg har laget tre stk. i forskjellige høyder.

Jeg er ikke veldig rød av meg i julen, men elsker allikevel å pynte litt i den deilige førjulstiden. Jeg har lenge gått og fundert på hvordan jeg kan leke litt med sement. Resultatet ble : dryssfritt juletre støpt i sement.

Dette treet kan i prinsippet stå fremme hele året og være upyntet eller pyntet til årstidene. Jeg måtte jo bare teste det ut med ulike lys og ikke minst litt "vintage julepynt".

Happy sunday!

8 kommentarer:

  1. Jeg synes dette treet var kjempelekkert jeg Thea!!

    Akkurat min smak...Jeg er heller ikke noen kjempefan av rødt i jula. Heller ikke av nisser, som da kanskje sier seg selv. Det er mye engler her hos oss, og ikke da de tradisjonelle hvite...

    Jeg syntes ungene kanskje fortjente litt nissepynt, og jeg ble veldig glad da jeg før jul i fjor fant en nissa av betong på plantasjen. Den er liksom mitt nissealibi, uten at den blir for fremtredende her hjemme...hehe... ;)

    OG, ja...heldigvis har vi et par måneder til før julen kommer over oss...eller par måneder og måneder...butikkene slår vell på stortromma snart ;)

    Fin ny uke te dæ! :) Siw

    SvarSlett
  2. Herlig! I love it!!!*smile*
    Har lik lyslenke faktisk....

    ...og nå spørs det om ikke jeg må lage meg "juletre" med betongfot a`la Thea`s mania!*smile*

    ..igjen; Love it!

    Flott søndag videre!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Herlig kreativt og fargerikt!

    Klem, Unn :)

    SvarSlett
  4. Veldig fint! hvor har du fått kjøpt disse lysballene?

    SvarSlett
  5. Heisan Thea
    Jeg elsket juletreet ditt! Lekkert med de lilla kulene og herlig med vintage-julepynt.
    Kjekt juletre for allergikere som meg som inn i mellom reagerer på de ekte juletrærne.
    Ha en super ny uke!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Tøft! Noe sånt kunne jeg tenkt meg i loftstua, f.eks. Å bytte ut grana med all den gamle julepynten ville ok ført til opprør i heimen, men jeg tror ingen ville protestert på litt alternativ jul i stue nr to. :)

    SvarSlett
  7. Kjempestilig juletre.
    Gleder meg til nye innlegg fra deg! :)

    SvarSlett
  8. Hei på deg!

    Glad jeg fant bloggen din, helt etter min smak! :) Har kikket på mange av innleggene dine og for et stilig hus, elsker retrostilen og alle de herlige fargene!

    Det treet var veldig fint, likte det såå godt!

    Klem fra Ida:)

    SvarSlett