mandag 19. desember 2011

Bli med på Give away - Med fokus på Frelsesarmeens arbeid!!



Nå nærmer vi oss den store høytiden Julen. Vi samler venner og familie, spiser godt, gir hverandre julegaver og nyter samværet med hverandre. 
Slik er det ikke for alle desverre. Mange i det rike Norge lever i dag under fattigdomsgrensen og mange har av ulike grunner ikke den samme koselige julefeiringen som oss. 

Her om dagen vandret jeg i Karl Johansgate på julegaveshopping, og da fikk jeg se mange barnehagebarn som skulle gi gaver til Frelsesarmeen, som skulle videreformidles til barn som av ulike grunner ikke får like mye i julen. Jeg hadde ingen gaver jeg selv kunne gi, så det ble en pengegave. 

Her stod frivillige og gjorde en stor innsats for de som ikke lever i samme overflod og trygghet som de fleste andre av oss.

På bakgrunn av dette ønsker jeg at vi retter våre "interiørøyne" bort et øyeblikk og fokuserer på Frelsesarmeens viktige arbeid. Dette gjør du ved å delta på denne Give away`en.
Jeg har vært så utrolig heldig å få meg House of Oslo og BoNytt som bidragsytere til premier. I tillegg skal jeg selv gi bort en  Vintage Schous bokstav i denne anledning. 


1. Premie: Gavekort fra House of Oslo, pålydene 1000 kr.

2. Premie: 1 års abonnement fra BoNytt.


3. Premie: Vintage bokstav A fra Schous Bryggeri.


Trekningen gjøres den første uken i januar av Frelsesarmeens kommunikasjonsansvarlig.


For å delta må du:


1. "Like" Frelsesarmeen, House of Oslo og Bonytt på Facebook.


2. I tillegg må du linke til dette innlegget på bloggen din eller på facebook.


( Skiv en kommentar når du har gjort dette og du er med i trekningen)

Om du ønsker kan du gi ditt bidrag til Frelsesarmeen HER. Alle bidrag uavhengig av størrelse setter de stor pris på!

THEA`S MANIA ØNSKER DERE ALLE EN RIKTIG GOD JUL!!

23 kommentarer:

  1. hei Therese
    fiiint initiativ.
    jeg hadde gjerne blitt med selv uten premie til meg selv også. Flott at vi kan dra sammen for å gjøre en forskjell for de som er mindre heldige enn oss selv.
    Jeg skal selv hjelpe et lokalt initiativ til julefeiring for vanskeligstilte. Det koster så lite!!
    Frelsesarmeen gjør slik en fantastisk jobb - hver bidige dag - og gjør en forskjell i så manges liv!! Hadde jeg ikke trengt inntekten, skulle jeg gjerne jobbet gratis for dem hele året.

    Ønsker deg og bidragsyterne ei riktig god jul!
    Alle FB-sakene er gjort, og nå legger jeg lenke på Åpent^hus-bloggen. så da skulle jeg være kvalifisert deltaker? :)

    Varm hilsen fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  2. Hei på deg! :)

    Jeg har allerede støttet Frelsesarmeen. Det er viktig!
    Det gjør vi hver jul

    Jeg er selvfølgelig med og liker alle sammen på facebook
    samt at jeg linker på min blogg! :)

    Mange klemmer fra Interiør drops!!

    *Krysserfingrene* :)

    SvarSlett
  3. Hei hei!! :)

    Det er klart jeg vil være med på den flotte give awayen her.
    Forøvrig har vi gitt støtte til Frelsesarmeen og det gjør vi
    hver jul. Dette er til en god sak!!

    Jeg liker alle på facebook nå og har linket på min blogg
    om denne fine give awayen.

    :) *Krysserfingreogtær*

    Mange klemmer fra Ida
    (Interiør drops)

    SvarSlett
  4. Flott initiativ! Liker og lenker og støtter Frelsesarmeen. De gjør en flott jobb!
    Laila
    lai-ola@online.no

    SvarSlett
  5. Hei! Supert tiltak :-) Da er det herved gjort.
    Vi ønsker dere en super julefeiring, og vi sees vel etterhvert :-)

    Lene

    SvarSlett
  6. Hei! Supert tiltak! Det er herved gjort :-)
    Vi ønsker dere en super julefeiring, og så sees
    vi vel snart tenker jeg :-)
    Lene

    SvarSlett
  7. ♥♥♥ Et flott budskap ♥♥♥

    Jeg jobber selv i et yrke der jeg møter ensomme mennesker daglig. Ensom trenger absolutt ikke bare å bety at du er uten familie. Mange har en stor familie, men føler seg allikevel helt alene...
    Varme tanker til dere i Norge som ikke forbinder julen med familiehygge, tradisjoner og kjærlighet ♥♥♥

    ► jeg er følger, og har delt link samt tipset alle mine 276 facebook venner via privat melding


    Ha en fin kveld!

    Hilsen Kirsti (trondhf@hotmail.com)

    SvarSlett
  8. Hei!
    Flott innlegg og veldig viktig.
    Jeg har vært og levert julegaver i dag til flere barn.
    Klem Nicco

    SvarSlett
  9. Et veldig bra initiativ. Viktig å stoppe opp og tenke på alle som ikke har det like bra som oss selv.
    Førjulshilsen fra mamma4life

    SvarSlett
  10. Supert initiativ. Jeg er med, og håper mange andre også vil støtte frelsesarmeen! :)

    GOD JUL!

    SvarSlett
  11. Hei Therese, kom innom fr NIB sin hjemmeside, så bra at du gjøre dette ! Å tenke om adre som ikke har det like bra skal være en del av julefeiring, mener jeg. Nå har jeg gjort både like og linke. Ønsker deg en fin dag :) Hilsen,Pricia.

    SvarSlett
  12. Så flott gjort!
    Frelsesarmeen gjør en strålende jul og jeg har vært gavmild flere ganger i år:)

    Ha en riktig god jul!

    SvarSlett
  13. Veldig fint at du skriver om frelsesarmeens arbeid. Det blir raskt mye overfladisk idyll her i bloggverden, og det er da ekstra fint å bli minnet på at ikke alle har det like fint nå i disse juletider. Jeg er ikke alltid like flink til å gi pengegaver, men stikker gjerne innom Fretex flere ganger i året :) Liker alle tre på face og link finner du på bloggen min. God jul! Hilsen Vilde fra Bergen

    SvarSlett
  14. Hei, for et fint innlegg;)
    Frelsesarmeen gjør en fantastisk jobb!
    Jeg blir gjerne meg og kjemper om flott premier;)
    Og jeg har gjort som du ber om, hihi;)

    Ha fortsatt gode juledager;)

    Klem Line

    SvarSlett
  15. Ja, dette var en ting til ettertanke.
    Det er nok ikke alle som har det like enkelt i denne julehøytiden.
    Frøkna mi har vært å levert julegaver til Frelsesarmeen via barnehagen.
    Har linket og liker alle 3 på facebook.
    Ønsker deg ei riktig fin romjulsfeiring.
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  16. Heisann.
    Flott innlegg. Eg er med!
    God romjul og riktig godt nytt år!
    Ragnhild

    SvarSlett
  17. Kjempe fint skrevet :D Blir gjerne med i trekninga og har likt alle sidene og delt ♥♥♥ God romjul og Godt Nytt År!!

    Hilsen Dora Chen
    dcexplorer19@gmail.com

    SvarSlett
  18. Kjempefint innlegg og noe å tenke på i disse dager hvor vi fråtser ivei...

    Jeg er med i konkurransen:)Deler på FB

    odkn2@online.no

    mvh
    Kjerstin

    SvarSlett
  19. Hei Thea eller Therese.
    Jeg har gjort de tingene som man måtte gjøre, for å få være med i trekningen.
    Frelsesarmeen er ett utrolig tiltak,jeg har selv vært i den situasjonen at jeg har vårt nødt til å be om hjelp, fra disse hjertevarme og gode menneskene.
    De hjalp meg kjempe masse da jeg trengte dem,da alt var som svartest,var dem der og ga meg en hjelpende hånd og varme ord.
    Så jeg vil takke for at du har laget dette Blogg innlegget.....
    Jeg vil ønske ALLE ETT RIKTIG GODT NYTTÅR......
    Hilsen fra meg Monica......

    SvarSlett
  20. Jeg vil være med!Liker alt på face, og har delt link på faceprofil :)
    Hilsen Camilla, toyotacrown@hotmail.com

    SvarSlett
  21. Hei hei:)
    Innom for og ønske deg et riktig GODT NYTT ÅR!!
    Håper feiringen var bra:)

    Gleder meg til og følge bloggen din også i 2012!!

    Klem Line

    SvarSlett
  22. Hei, hei, og riktig godt nyttår!!
    Jeg "liker" alle sidene på Facebook. Jeg gir alltid til Frelsesarmeen og Kirkens Bymisjon hvert år til jul, og når anledningen måtte by seg ellers i året også. De gjør en kjempeviktig jobb for andre mennesker.
    Deler også linken på Facebookveggen min!

    Mvh Beate M B
    beate_myran(ætt)hotmail.com

    SvarSlett
  23. Hei på deg!

    Et riktig godt nytt år!
    Dette er et fint initiativ.
    Liker alle disse sidene, og har også delt alle sidene på FB, og deler selvfølgelig din side også.

    Mvh. Guri Marie K.

    guri_marie.kristoffersen@getmail.no

    SvarSlett